9 września 2014

Znak ostrzegawczy dla Twoich włosów!


Witajcie kochani, a może raczej kochane?

Jakiś czas temu pojawiła się u nas notka, w której zamieściłyśmy domowe sposoby na piękne dłonie. Dzisiaj zajmiemy się włosami, które stanowią dla nas nie lada wyzwanie każdego poranka. Nie będzie to jednak standardowy post. Naszym zadaniem dzisiaj jest przybliżenie Wam 5 rzeczy, które szkodzą włosom, czyli czemuś o co koniecznie musimy zadbać :)


1. Nie chce mi się ich rozczesywać.
Nasze włosy są bardzo słabe w momencie kiedy są mokre. Wtedy najbardziej nam się plączą i łamią. Niestety nierozczesywanie ich przed myciem tylko pogarsza to co się z nimi dzieje dalej. Dlatego pamiętajcie! Przed myciem włosów najpierw je dokładnie rozczeszcie :)

2. O nie, znowu muszę umyć włosy.
Coś z czym zmaga się większość kobiet. Chcemy, aby nasze włosy każdego dnia wyglądały rewelacyjnie i powalały wyglądem nasze koleżanki i kolegów. Niestety codzienne mycie włosów nie jest wskazane, ponieważ pozbawia ono skórę głowy naturalnych olejków, dzięki którym nasze włosy są jakie są. Warto zakupić suchy szampon(który ostatnio jest coraz bardziej popularny) i nie męczyć włosów codziennym myciem :)

3. No dobra, czas na ręcznik.
Jeżeli po umyciu włosów zawijasz je w ręcznik na dłuższą chwilę wiedz, że robisz błąd. Zbyt długie wysuszanie włosów grubym ręcznik wpływa niekorzystnie na kondycję włosów. Włosy są wtedy bardzo napuszone i zazwyczaj układają się nie po naszej myśli. Jeżeli umyjesz włosy to na koniec dokładnie je wyciśnij, a następnie lekko osusz ręcznikiem. Co prawda zajmie Ci to więcej czasu niż niezawodny ręcznik, ale kondycja Twoich włosów zdecydowanie się poprawi :)

4. Wysoka temperatura na wilgotne włosy? STANOWCZE NIE!
Nigdy, ale to nigdy nie używaj lokówki czy tez prostownicy na mokre włosy. W ten sposób niszczysz łuski włosowe, co prowadzi do osłabienia Twoich włosów. Suszenie ich gorącym powietrzem też nie jest wskazane. Jeżeli koniecznie musisz użyć suszarki, to włącz ją tak by powietrze było letnie lub po prostu pokojowe :)

5. Odżywka w przecenie? BIORĘ!
W żadnym wypadku nie wybieraj odżywek tylko dlatego, że aktualnie są w promocji. Najpierw zapoznaj się przed czym dana odzywka chroni, a dopiero później zdecyduj się na następny krok, którym jest zakupienie buteleczki z magicznym eliksirem. Stosowanie odżywek, które mają zupełnie odwrotne działanie do tego, którego oczekujesz może zniszczyć Twoje włosy. Pamiętaj - najpierw czytamy, a potem decydujemy :)

~ Mart

8 komentarzy:

  1. Dzięki za te porady, na pewno będą bardzo pomocne dla moich włosów, które są w stanie... Gorszym niż tragiczny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Porada nr 3 trochę mnie zdziwiła, zawsze owijałam włosy ręcznikiem, a okazuje się, że szkodziłam tym swoim włosom :(
    www.llealicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Martynaaa, ja nie wiedziałam, że Ty wiesz!!!:) fajny wpis!!:) Pozdrowionkaaaa dla całej ekipy Tratwy!!:) działajta dalej!!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki za rady ;) mam długie włosy żeby , wiadomo, na imprezę mieć fajne upięcia, ale niestety jestem za leniwa do pielęgnacji ich :< zamowiłam sobie szczotkę tangle teezer (podróbkę) i wezmę się za moje wlosy :)

    http://kreatywnaplaneta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy blog. muszę Wam przyznać, że kawał fajne roboty ;)
    Porady jak najbardziej ciekawe, w większość je stosuje od jakiegoś czasu. Przede wszystkim racja - unikać jak ognia gorącej stylizacji na mokre włosy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za rady, na pewno się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny i pomocy post. Od niedawna tak mega przykładam uwagę do mich włosów, zakupiłam fajny suchy szampon i bez mycia głowy wytrzymuje 3 dni, na mnie to mega dużo, bo normalnie myłam co dzień. Stwierdziłam, że tak dalej być nie może i postanowiłam się zdyscyplinować, albo bardziej moje włosy, żeby przestały się tłuścić.
    maniaa-mania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. nie wyobrażam sobie wejść pod prysznic z nierozczesanymi włosami... ;p
    >> NOWA NOTKA mój blog <<

    OdpowiedzUsuń