13 września 2014

Oglądajmy bajki!

Dzisiaj temat nietypowy, choć wszystkim bardzo dobrze znany. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego przy każdej bajce widnieje dopisek „dla dzieci”? No tak, bo przecież z tym kojarzy się dzieciństwo – księżniczki, krasnoludki, lalki, zwierzątka i inne cudaki. Jestem zdania, iż bajki powinny być dla wszystkich. Małych, dużych, starszych i młodszych. Każdy z nas może odnaleźć w bajce coś dla siebie.


I tutaj anegdota – dwa lata temu nasza Tratwa spotkała się „w realu” po raz pierwszy. Głównym powodem spotkania był co prawda koncert, ale postanowiłyśmy przyjechać dzień wcześniej i spędzić razem czas. Długo się nie zastanawiając, wybrałyśmy seans w kinie. Z racji tego, że nasza głupawa nie zna granic (a czasem mam wrażenie, że tę granicę sukcesywnie przekraczamy), naszym wyborem okazał się film-bajka „Madagaskar 3”. Wyobraźcie sobie – cała sala wypełniona dziećmi do lat 10, kilkoro rodziców i my w środku – na pewno już nie najmłodsze wiekiem. Bawiłyśmy się przednio, film okazał się świetnie zrobiony, ale jedną z rzeczy, którą zapamiętałam było to, że kiedy dzieci śmiały się wniebogłosy z pewnej sceny, my w zasadzie nie wiedziałyśmy dlaczego to robią. I odwrotnie – z pozoru nieśmieszna scena dla najmłodszych, nam sprawiła ogromną uciechę. Dlatego „Madagaskar 3”, i pozostałe części są jednymi z moich (naszych) ulubionych bajek. Powód? Powtórzę się – każdy z nas może odnaleźć w bajce coś dla siebie.


Kolejnym powodem dla którego warto oglądać bajki będąc już dorosłym, jest możliwość oderwania się od rzeczywistości. Często jesteśmy zabiegani – szkoła, uczelnia, praca, potem szybko do domu, mamy swoje prywatne sprawy i koniec końców padamy wieczorem zmęczeni na twarz. Warto czasem zorganizować sobie wolne 80 minut na „powrót do dzieciństwa”. Przecież wtedy wszystko było prostsze, prawda? Odkurzcie swoje VHSy, porwijcie młodszemu rodzeństwu płyty DVD, odszukajcie swoje ulubione bajki w Internecie. Cofnijcie się w czasie i na krótki czas zapomnijcie o zmartwieniach. Jestem przekonana, że pomoże Wam to się zrelaksować i uśmiechnąć :)


Która z nas nie chciała choć przez chwilę stać się księżniczką, tańczyć w balowej sukni z księciem, mieć zamek i gadających leśnych przyjaciół? Kto z nas marzył o wyprawie do Stumilowego Lasu? Który z chłopców chciał być walecznym rycerzem broniącym swojego kraju? No właśnie. Utopijna wizja szczęścia pozwala nam rozwijać wyobraźnię, marzyć i sprawiać uśmiech na twarzy. W dzisiejszych czasach tworzy się bajki skierowane zarówno do tych najmłodszych, jak i zupełnie dorosłych. I to jest piękne! Przestańmy być sztywniakami, non stop oglądającymi ambitne kino, odbiorcami komedii romantycznych i krwawych thrillerów. Oglądajmy bajki!

A czy Wy macie jakieś swoje ulubione bajki z dzieciństwa, które nadal oglądacie, bądź te nowe, które pozwalają choć na chwilę pozostać dzieckiem? :)


Pozdrawiam i idę oglądać bajkę.

Grel.

6 komentarzy:

  1. haha ja czasem oglądam jeszcze bajki, tak z nudy ;)

    Zapraszam co wzięcia udziału w rozdaniu na blogu:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem zdarzy mi się obejrzeć jeszcze jakąś bajkę wraz z młodszą siostrą :D
    Obserwuję i pozdrawiam serdecznie!
    http://fashion-and-lifestyle99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam oglądać smerfy , dla mnie bajka to to samo co jakiś serial czy film;))
    mój blog, coomedyyyy

    OdpowiedzUsuń
  4. No cóż ... uwielbiam spongeboba, na to nie da się być za starym :D

    http://kreatywnaplaneta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post. Racja, czasami warto jest odejść od tej normalności i zamiast iść do kina na film fajnie jest wybrac bajke. Ja np ostatnio byłam na smerfach i minionkach. W tych czasach robią takie bajki, które mogą nawet nas zaciekawic :D
    A teraz mam prośbę. Wpadniecie do mnie ocenic zdjęcia? :) Od miesiąca zaczęłam sie zagłebiać w fotografię i chce wiedzieć co inni ludzie myślą o moich fotografiach.
    Co prawda sa to jeszcze amatorskie zdjęcia, ale od czegoś trzeba zacząć :D
    Klikam koniecznie obserwacje i bede wpadac czesciej :)
    Zapraszam i pozdrawiam cieplutko :)

    http://obiektyw-mym-okiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń